Halte Werk breidt online service uit

Een uitkering aanvragen bij Halte Werk kan voortaan online. De sociale dienst van Heerhugowaard, Alkmaar en Langedijk breidt daarmee haar digitale dienstverlening verder uit. Inwoners kunnen nu 24 uur per dag, 7 dagen per week een aanvraag voor een bijstandsuitkering doen.

Een bezoek aan Halte Werk is niet altijd meer nodig voor een aanvraag bijstandsuitkering (Participatiewet en IOAW). Inwoners van de HAL-gemeenten kunnen via haltewerk.nl/uitkeringaanvragen een aanvraag indienen.
De nieuwe service is een logisch vervolg op de digitale afhandeling van aanvragen voor bijzondere bijstand.

Ook het eerder gelanceerde ‘Mijn Halte Werk’ draagt bij aan de digitale dienstverlening.

Met Mijn Halte Werk regelt de klant zelf online zaken als wijzigingen doorgeven en hebben ze direct toegang tot onder meer betaaloverzichten en jaaropgaven. Ook geeft Mijn Halte Werk klanten inzicht in welke informatie Halte Werk van hen heeft.
Jack Rutten, interim directeur Halte Werk is blij met de stap: “Inwoners en klanten verwachten steeds meer dat zij diensten online kunnen regelen. Het is logisch dat waar we kunnen wij aan deze wens tegemoetkomen.”

“Halte Werk kijkt continu waar we gemak kunnen bieden. De digitale aanvraag bijstandsuitkering is een mooie aanvulling op onze bestaande dienstverlening.”

Rutten geeft aan dat mensen zonder computer of mensen die digitale hulp zoeken terecht kunnen in de bibliotheek. Ook staat Halte Werk onverminderd voor hen klaar in geval van problemen.